Радуй інших: коли турбота про інших приносить шкоду


Опубликованно 14.05.2019 06:20

Радуй інших: коли турбота про інших приносить шкоду

Є люди, які дуже люблять піклуватися про інших і завжди хочуть зробити так, щоб усім було добре. Якщо у вас на роботі є "душа компанії", то зазвичай у колективі така людина створює позитивний настрій, всім допомагає, любить організовувати вечірки і корпоративи.

З такої людини може вийти відмінний тім-лід, івент-менеджер або pr-щик. У родині він оточує турботою та увагою рідних, любить дарувати подарунки без жодного приводу, а ще — це хороший друг, якому можна вилити душу і з ним завжди можна якісно відтягнутися.Коли це стає проблемою?

Погодьтеся, все перераховане вище — відмінні якості. З такими людьми приємно мати справу, і мало хто може подумати, що у такого веселого, чуйного і дбайливого людини у самого можуть бути проблеми. Алла РожковаПсихолог

Якщо у людини такий характер та багато енергії, яку він може ділитися з іншими — це добре. Але часто причина такої поведінки в іншому: людина не може дозволити собі радувати себе, відчуває себе погано, якщо комусь поруч погано, якщо він комусь не догодив або хтось знаходиться у поганому настрої. В такому разі бажання всім і завжди робити добре — може призвести до сумних наслідків: людина виснажується на емоційному рівні, виявляються різні психосоматичні захворювання, може навіть розвинутися апатія.

Причина — з дитинства

Причина такої поведінки може сягати корінням у далеке дитинство. Якщо батьки або інші значущі дорослі говорили дитині, що він їх засмучує своєю поведінкою, що він знову зробив щось, що їх засмучує, і що він може краще і тоді його будуть більше любити — дитина звикає добре себе вести, проявляти турботу і послух, щоб отримати любов близьких. У дорослому віці ця звичка на підсвідомому рівні штовхає людину до того, щоб робити добре, інакше його "не будуть любити".

Таких людей дуже сильно турбує думка оточуючих, тому що їм говорили:"так робити не можна, що про тебе скажуть інші?", "як ти себе ведеш, що про тебе подумають?".

Вони з дитинства навчилися "зчитувати" емоції інших людей, щоб підлаштуватися під них. Вони эмпатичны, у них добре розвинена інтуїція, і це все для того, щоб створювати комфортні умови для інших і уникати конфліктів.

Друга сторона медалі

Навчившись читати емоції людей, такі люди часто думають, що дуже добре розуміють інших і те, про що вони зараз думають або що відчувають. І тут криється одна з проблем: такі люди можуть додумувати те, чого немає насправді. Дуже часто налагоджуючи відносини не на фактах, а на почуттях і емоціях. Це все вкрай негативно позначається на стосунках з іншими людьми, так як вони можуть роками збирати образи, претензії, бо їм здалося, що до них не прислухалися або вчинили несправедливо. Замість того, щоб задавати прямі питання і отримувати на них відповіді, вони роблять поспішні висновки, тому що "знають", що відбувається.

Друга проблема: низька толерантність до будь-якого виду критики, навіть якщо це звичайна зворотний зв'язок по роботі. Вони можуть дуже сильно образитися, почувши, що їх роботу можна зробити по-іншому, швидше або краще. Вони сприймуть це як критику на свою адресу, замість того, щоб прислухатися до поради або взяти на озброєння рекомендації колег. При цьому вони можуть образитися, навіть якщо критикують роботу, наприклад, всього відділу — вони обов'язково візьмуть це на свій рахунок.

Не вміючи піклуватися про себе, такі люди часто тягнуть всю роботу по дому на собі і ніколи не просять про допомогу. Що часто закінчується вигорянням, прокрастинацією і зіпсованими стосунками з близькими. Вони просто не можуть собі дозволити піклуватися про себе, зробити щось для себе, поки не зробили щось для інших.Навчитися радувати себе

Таким людям дуже потрібно навчитися думати не тільки про інших, але і себе: прислухатися до своїх бажань, піклуватися про себе, відпочивати, дарувати подарунки самим собі і при цьому перестати відчувати почуття провини.

Також потрібно навчитися просити про допомогу і делегувати. Це допоможе вивільнити ресурс для того, щоб повяилось час для турботи про себе. А ще вкрай необхідно навчитися будувати відкриту комунікацію: задавати питання, прояснювати ситуацію, відносини, питати, що людина думає, не покладаючись на свою інтуїцію і почуття, а також приймати рішення тільки грунтуючись на фактах, а не на емоціях.

Завжди приємно, коли всім весело і добре, і всім подобається, коли про них піклуються, і при цьому це не повинно відбуватися на шкоду собі і своїм потребам. Навчившись піклуватися про себе, будувати відкриту комунікацію і просити про допомогу — ви отримаєте ресурс для того, щоб бути ще більш ефективними у роботі та більш якісно проводити час з близькими. Ви помітите, що зберігши всі свої позитивні якості, і ви самі почнете відчувати себе добре і перестанете постійно залежати від думки оточуючих.Також не пропустіть: як сон допомагає пережити стрес?Твітнуть -->

Live Journal

Facebook

Twitter



Категория: Здоровье