Чому одним дітям більше подобається дивитися телевізор, ніж іншим?


Опубликованно 10.08.2020 21:00

Чому одним дітям більше подобається дивитися телевізор, ніж іншим?

Вчені Університету Східної Англії і Биркбека і Лондонського університету провели спільне дослідження, за результатами якого з'ясували, як темперамент дитини може впливати на кількість переглянутих їм телепередач, пише Science Daily.

Нові дослідження показують, що мозкові реакції 10-місячних немовлят можуть спрогнозувати, чи буде їм подобається дивитися динамічні телепередачі і шість місяців потому.

«Чуттєве оточення немовлят і дітей дійсно складний і громіздкий, але здатність звертати увагу на щось є одним з наріжних каменів у розвитку дітей. Навіть задаючи питання, діти дуже відрізняються у своєму прагненні відкривати своє оточення і захоплюватися новими видовищами або звуками», - заявив автор дослідження, доктор школи психології Університету Східної Англії Теодора Глига.

За її словами, вчені хотіли з'ясувати причини, по яких діти відрізняються один від одного в пошуку нової візуальної сенсорної стимуляції, наприклад, коли їх приваблюють блискучі об'єкти, яскраві кольори або рухомі зображення на екрані телевізора.

Вчений зазначає, що було запропоновано безліч теорій, що пояснюють ці відмінності. Одні вчені припускають, що менш чутливі діти будуть прагнути до меншої стимуляції, інші ж вважають, що одні діти просто швидше за інших в обробленні інформації, і ця здатність може спонукати їх прагнути до більшої стимуляції.

Проте автори дослідження висунули нову теорію, згідно з якою прагнення до новизни змушує деяких малюків шукати більш різноманітні стимуляції.

Для її підтвердження вчені з допомогою електроенцефалографії вивчили активність мозку у 48 10-місячних малюків під час перегляду 40-секундного ролика «Діснея».

Зокрема, вчені вивчали, як мозкові хвилі дітей реагували на випадкові переривання фільму , які проявлялися у вигляді чорно-білої шахової дошки, раптово з'являлася на екрані.

Вчений розповіла, що по мірі того, як діти дивилися повторюваний відеокліп, за сигналами електроенцефалографа ставало ясно, що вони впізнали його.

Глига розповіла, що вони очікували, що вже стало впізнаваним відео буде менше привертати увагу дітей, і вони почнуть помічати шахову дошку. Однак у результаті з'ясувалося, що частина дітей почала реагувати на шахову дошку ще до її появи, а інша частина продовжила дивитися ролик навіть тоді, коли вже нічого нового не з'являлося.

Крім того батьків та опікунів просили заповнювати опитувальник про чутливому поведінці їхніх дітей, включаючи питання про те, чи подобається їх малюкам дивитися динамічні телешоу. Той же опитувальник батьки заповнювали і шість місяців потому.

Результат був очевидний. З'ясувалося, що саме швидкість, з якою діти звертали увагу на шахову дошку в ролику, спрогнозувала, подобається їм дивитися динамічні телепередачі чи ні і шість місяців потому.

Наступний етап дослідження вчених буде спрямований на те, щоб зрозуміти, що рухає цими індивідуальними відмінностями в увазі до новизни, включаючи роль, яку можливо відіграє навколишнє середовище.



Категория: Здоровье